Visie en kerncijfers

De VU zet zich in voor een werkklimaat waarin mensen zich kunnen ontplooien en met plezier hun werk kunnen doen. Het faciliteren van een goed, positief en aantrekkelijk werkklimaat is dan ook een belangrijk thema. Het overkoepelende meerjarenthema in de initiatieven voor medewerkers is ‘duurzaamheid’. Hierbij is er met name aandacht voor de duurzame inzetbaarheid van het personeel en professioneel gedrag. Specifieke speerpunten voor 2022 waren Erkennen en Waarderen, het binden en boeien van medewerkers in een krappe arbeidsmarkt en de implementatie van het hybride werken.

De VU draagt daarnaast actief bij aan de veiligheid en de veiligheidsbeleving van medewerkers, studenten en andere aanwezigen op de campus. Het waarborgen van de veiligheid van de omgeving vraagt continu onze aandacht. Wij beschouwen veiligheid als een randvoorwaarde voor een goed academisch klimaat, waarbinnen betrokkenen zich ongehinderd kunnen ontplooien. Op de VU moeten mensen veilig kunnen studeren, onderzoeken, werken, ontmoeten en ontspannen.

Kerncijfers

Hieronder staan de kerncijfers op personeelsgebied.

Kerncijfers personeel

Totaal personeel (fte)

waarvan WP*

waarvan promovendi met een dienstverband